FUNGLISH NOVEMBER
Grade 1
1st graders learned how to say different animal name and the sound that they make Students found their partner by imitating each animal sounds.
1年生は、動物の名前と鳴き声を学びました。それぞれの動物の鳴き声を真似して、自分と同じパートナーを探します.
Grade 2
2nd graders were fully engaged during our lesson about sports. They learned how to express popular sports in Japan, including baseball, soccer, and basketball, as well as other sports like bowling, golf, and football. The students enjoyed gesture games and 'ohajiki janken' while practicing English communication. Great job, 2nd graders!
2年生は、スポーツについての授業に熱心に取り組みました。野球、サッカー、バスケットボールをはじめ、ボーリング、ゴルフ、サッカーなど、日本で人気のあるスポーツの英語表現を学びました。ジェスチャーゲームや「おはじきじゃんけん」を楽しみながら、英語でのコミュニケーションを練習しました。2年生の皆さん、お疲れ様でした!
Grade 3
3rd graders made their own business card as part of the final output for unit 6. Students now know how to spell their names and tell their initials. Everyone presented in front together with their teammates. They did a great job especially eye contact and smile.
3年生はユニット6の最終の活動として、自分の名刺を作り、名前のスペルやイニシャルを言えるようになりました。みんなチームメイトと一緒に前で発表しました。特にアイコンタクトと笑顔が素晴らしかったです。
Grade 4
4th graders used their tablets to make their own parfaits. They showed understanding and creativity and communicated effectively using the target expressions “What do you want?” and “How many?” All the parfaits look absolutely delicious.
4年生がタブレットを使ってパフェを作りました。"What do you want?" や "How many?" を効果的に使いながらコミュニケーションをとっていました。どのパフェもとてもおいしそうです。
Grade 5
5th graders learned how to say different places in town in English. They know how to give directions in English by saying ``go straight, turn right, turn left, you can see it on your right/left.
5年生は、町のいろいろな場所を英語でどのように言うかを学びました。まっすぐ行って、右に曲がって、左に曲がって、などの道案内の仕方も知ることができました。
Grade 6
Students demonstrated focus and determination during the GTEC test, utilizing tablets to assess their four macro skills – listening, reading, speaking, and writing. The results will serve as a baseline for their ongoing English learning journey beyond elementary school.
6年生はGTECテストを実施しました。タブレットを活用してリスニング、リーディング、スピーキング、ライティングの4つのスキルを評価しました。この結果は、小学校以降も継続する英語学習の基礎となります。